от компании (организации): Группа компаний STADA в городе (населённом пункте): Москва, Россия
в отрасли экономики "Продажи, обслуживание клиентов" → "Медицина, фармацевтика"
с заработной платой: по договоренности
Вакансия № 16443624 добавлена в базу данных сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Понедельник, 11 ноября 2024 года.
Дата обновления вакансии № 16443624 на сайте Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Среда, 13 ноября 2024 года.
Обращаем Ваше внимание, что на момент обращения к работодателю вакансия № 16443624 может быть уже занята. Администрация сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье) приносит извинения за доставленные неудобства.
Требования к опыту работы:
3–6 лет
Тип занятости:
полная занятость
График работы:
полный день
Дополнительные сведения о вакансии: M&A and Business Development manager
Responsibilities:
- Market and financial analysis of potential deals and projects, pre-launch activities and strategic planning
- Search for potential partners for cooperation within the pharmaceutical industry
- Preparation of BD&L business cases, presentations and agreements
- Calculations and development of forecasting models
- Sourcing: maintain data-base, provide required inputs to Portfolio management
- Dossier selection, signing and dossier adjustment: database search for business partners, verification of data and timelines, signing CDA, organizing DD, DCF modeling, NPV calculations, getting assumptions from BUs, choosing best partner, recommendation for PCM
- Preliminary analysis of new M&A opportunities: Q&A session with Seller/IB, preparation of preliminary BP model and presentation for approval, preparation of draft NBO, BO, alignment with HQ and submission to IB/Seller
- Due Diligence for targets with high potential (match with STADA’s portfolio, entering new markets, growth opportunities, strengthening of STADA’s positions in markets, cash-cows with attractive margin, etc.):
- Setting up a Project team, organization of alignment between different work streams, organizational support of Q&A, internal discussions, weekly calls
- Commination with the Seller/IB and HQ
- Preparation of business case and presentations for approval
- Obtaining green light for BO
- Organization of the process of deal agreements drafting
- Integration activities to take over a new business and ensure all new process become routine: setting up a Project team, Commination with the Seller, general coordination of a project, constant monitoring of timelines
- Facilitating of a cross-functional coalition team representing Product Management, Sales, Finance, Regulatory and Logistics, providing team guidance to keep multiple projects moving toward launching new product in Russia and CIS
Requirements:
- Minimum of a bachelor’s degree is required
- A minimum of 3 years’ relevant experience in BD&L in pharmaceutical industry
- Financial modeling skills (DCF, break-even, NPV, IRR)
- Project management skills
- Ability to handle multiple projects simultaneously
- English on upper-intermediate level or higher
Откликнуться на эту вакансию: M&A and Business Development manager
Предыдущая вакансия:
Вакансия № 16443620 на должность Старший техник по эксплуатации (г. Реутов) от компании Комус в городе (населенном пункте) Реутов