от компании (организации): BNP PARIBAS CIB в городе (населённом пункте): Москва, Россия
в отрасли экономики "Бухгалтерия, управленческий учет, финансы" → "МСФО, IFRS"
с заработной платой: по договоренности
Вакансия № 21255281 добавлена в базу данных сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Пятница, 16 августа 2024 года.
Дата обновления вакансии № 21255281 на сайте Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Пятница, 27 сентября 2024 года.
Обращаем Ваше внимание, что на момент обращения к работодателю вакансия № 21255281 может быть уже занята. Администрация сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье) приносит извинения за доставленные неудобства.
Требования к опыту работы:
не требуется
Тип занятости:
полная занятость
График работы:
полный день
Дополнительные сведения о вакансии: Reconciliation specialist in Finance Department
Responsibilities
- Reconciliation of General Ledger for RAS and IFRS
- Reconciliation of economic and accounting PnL
- Reconciliation of Nostro accounts
- Reconciliation between banking systems (front office/back office/accounting)
- Reconciliation reports analysis and advisory guidance to the departments in charge of discrepancies if any detected
- Control over execution of all advised corrections
- Monthly reporting to Management on reconciled items
- Participation in projects
Requirements
Professional knowledge
- Understanding of Russian and International Financial Reporting Standards
- Understanding of corporate investment banking products (incl. derivatives), their nature, accounting and valuation
Professional experience
Minimum 1 year of similar experience in banking industry in at least one of the following areas:
- Reconciliation
- IFRS reporting
- Middle office
- Financial markets/treasury back office
- Big 4 within banking sector
Education, trainings: Higher education in economics, finance, accounting, audit or mathematics
Level of English: Intermediate
PC skills, special programs
- Strong knowledge of Microsoft Excel
- SAP BusinessObjects suite experience is a plus
Competences
1. Ability to produce accurate, clear and timely results. Attention to details.
2. Strong analytical skills, ability to judge independently and propose recommendations, critical thinking
4. Pro-activeness, willingness to learn and to develop herself/himself
5. Good communication skills, including written correspondence
6. Eagerness for challenges, driving changes and ideas generation
7. Ability to do work in a team under pressure within tight deadlines
Conditions
Full-time contract
Competitive salary and beneficial package
Opportunity to work in highly professional international environment and corporate culture
Nice office, 1 minute walk from Belorusskaya metro station
Откликнуться на эту вакансию: Reconciliation specialist in Finance Department
Предыдущая вакансия:
Вакансия № 21255280 на должность Менеджер по продажам в онлайн-школу от компании ИП Куц Галина Тимофеевна в городе (населенном пункте) Москва