от компании (организации): Брокеркредитсервис в городе (населённом пункте): Москва, Россия
в отрасли экономики "Банки, инвестиции, лизинг" → "Акции, ценные бумаги"
с заработной платой: по договоренности
Вакансия № 2851297 добавлена в базу данных сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Понедельник, 5 августа 2024 года.
Дата обновления вакансии № 2851297 на сайте Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Понедельник, 23 сентября 2024 года.
Обращаем Ваше внимание, что на момент обращения к работодателю вакансия № 2851297 может быть уже занята. Администрация сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье) приносит извинения за доставленные неудобства.
Требования к опыту работы:
1–3 года
Тип занятости:
полная занятость
График работы:
полный день
Дополнительные сведения о вакансии: Settlement officer / Ведущий/Главный специалист по сопровождению сделок с ценными бумагами
Professional requirements:
- Experience in settlement of Russian and foreign securities (cash equities, DRs, fixed income as well as type of transactions REPO and SLB )
- Good knowledge of settlement on Russian market as well as NYSE,NASDAQ,LSE, XETRA, Hong Kong etc.(simple understanding of withholding taxes, buy- in procedures and deadlines)
- Good knowledge of the settlement process in Euroclear/Clearstream, DTC, NSD
- Understanding of process issuance/cancellation, ability to process such transactions
- Experience in reconciliation process
Responsibilities:
- Static data and database maintenance
- Daily reconciliation of the depo accounts, securities balances, etc. with external depositories.
- Daily reconciliation (investigation if required) of the trades and reports received from Brokers.
- Liaise with FO and ensure all issues are resolved in a timely & efficient manner
- Control over and processing trade confirmation exchange process for all relevant transactions.
- Daily archiving the documents of the day
- Possibility to work in shifts (1st shift starts at 8:00 and last shift ends at 21:00.Work time is 8 hour p.a day and shifts will be set up according to a business requirements).Possibility to work on holiday (also with shifts).
- In cooperation with IT and other related departments develop new and current soft and applications to support new products and enhance current
- Ensure procedures are followed and updated regularly
- Take part in optimization of such procedures to increase efficiency of current workflow.
Skills and knowledge required:
- Good operational working knowledge
- Higher education
- Experience in custody/brokerage back-office/middle-office – starting from 2 years
- FSFM Certificate 1.0/4.0 is a plus
- English language (good level)
- MS Windows and Office (Word, Excel), MS PowerPoint.
- A working knowledge of the Calypso, Diasoft, Euclid systems,GTA connect is a plus
Personal qualities:
- Ability to work in a fast paced environment, tight dead-lines, fast growth of business requirements.
- Ability to work extra hours
- Good team player
Terms:
- Competitive compensation
- Bonuses by results of work
- Total compliance with all legal requirements
- Office location near m. Prospekt Mira
Откликнуться на эту вакансию: Settlement officer / Ведущий/Главный специалист по сопровождению сделок с ценными бумагами
Предыдущая вакансия:
Вакансия № 2851288 на должность Менеджер по продажам (без поиска) от компании ООО Траст Инвест в городе (населенном пункте) Москва