от компании (организации): АО L’Or?al в городе (населённом пункте): Москва, Россия
в отрасли экономики "Информационные технологии, интернет, телеком" → "Электронная коммерция"
с заработной платой: по договоренности
Вакансия № 11663098 добавлена в базу данных сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Суббота, 31 августа 2024 года.
Дата обновления вакансии № 11663098 на сайте Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Вторник, 24 сентября 2024 года.
Обращаем Ваше внимание, что на момент обращения к работодателю вакансия № 11663098 может быть уже занята. Администрация сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье) приносит извинения за доставленные неудобства.
Требования к опыту работы:
1–3 года
Тип занятости:
полная занятость
График работы:
полный день
Дополнительные сведения о вакансии: E-commerce Manager
Manage Ecommerce sales on DTC loreal-paris.ru
- Ecommerce support and sustain sales volume growth
- Create and maintain an online e-business plan: assortment, e-promotional calendar, product exclusivities, cross selling mechanism
- P&L Management
Website and service support:
- Ensure User Experience of the website including Design & Aesthetics, Content, and Navigation, Branding, Performance, checkout funnel and promotional campaigns UX structure
- New tools integration, A/B-testing of new/current hypothesis
- Data ownership within the brand websites and CRM database
- Manage SEO
- E-toolkit and E-Content Management;
- Control path to purchase and improve convertion into sales
- Manage email, SMS, push and calls communication including segmentation and targeting, performance KPI
Traffic acquisition, management and analytics:
- Optimize traffic across all channels (Search, Social, Affiliate programs, CPA, CRM, Retargeting from IMC campaigns)
- Cascade sales targets into channel specific traffic metrics (sessions, BR, conversion, net revenue)
- Constant traffic analytics and work with attribution models
- Lead ad campaigns and media campaigns based on CRM base (together with CRM manager)
Analytics:
- Quality site metrics (GA, Yandex), sales KPI (SAP, work with Power BI reports)
- Monthly reports to business leaders
- Analyze consumer path to purchase
- Manage Competitive, market and best practices intelligence
Critical competencies:
- Leadership & Cooperation: lead the projects, influence all needed stakeholders in cooperative way
- Strategy and vision
- Strong Digital skills & Knowledge: ability to develop effective media mix and digital creative execution to drive sales online
- Solid and strong E-Commerce experience with corresponding technical competencies: managing direct eCommerce and sales. Understanding of e-toolkit to win online: traffic acquisition tools, conversion and web analytics tools, brand content and UGC, fulfillment process optimization
- Understanding and experience CRM: data acquisition and management principles understanding
- Personal maturity: with good self-management, and ability to manage and influence people
- Entrepreneurial spirit: be able to have strong judgment and propose new ideas, decisions to hack the growth
Откликнуться на эту вакансию: E-commerce Manager
Предыдущая вакансия:
Вакансия № 11663096 на должность Системный администратор Linux/Devops от компании АО ТЭК-Торг в городе (населенном пункте) Москва