от компании (организации): Агентство КИТ Консалт в городе (населённом пункте): Москва, Россия
в отрасли экономики "Бухгалтерия, управленческий учет, финансы" → "Валютный контроль"
с заработной платой: от 100000 руб.
Вакансия № 18348911 добавлена в базу данных сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Воскресенье, 13 октября 2024 года.
Дата обновления вакансии № 18348911 на сайте Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Пятница, 15 ноября 2024 года.
Обращаем Ваше внимание, что на момент обращения к работодателю вакансия № 18348911 может быть уже занята. Администрация сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье) приносит извинения за доставленные неудобства.
Требования к опыту работы:
1–3 года
Тип занятости:
полная занятость
График работы:
полный день
Дополнительные сведения о вакансии: Accountant for foreign exchange control
Европейская торгово-производственная компания, поставляющая на Российский рынок сложное техническое оборудования для сферы строительства приглашает в свою команду бухгалтера по валютному контролю.
Basic Purpose and Function:
Responsible for travel expense reports for employees, personel orders and vacation register, currency and RUR payment orders, bank statements, AP and AR internal reports, cashflow reports.
Major Responsibility:
- Currency control monitoring & preparation of the documents required for the validation of the bank transactions;
- Settlements with employees for business expenses;
- Ingoing invoices monitoring and local payment orders preparation in 1S and export to the Webbanking system. Direct of preparation of foreign payment orders , conversion orders, orders for internal transfers, supporting documentation in Webbank system. Entry in 1S of the bank transactions;
- Monitoring and updating of the contracts with group companies (sale-purchase, service, loan agreements); monitoring of the import-export deal passports for the all Interco contacts;
- Monthly closing proсedure. Preparation aging reports local/GAAP accounting , cost of sales reports for Crane/Crane Care, Inventory details report, , Balance of Vacation/Day-offs report;
- Prepare table with bad debt reserves based on overdue fugures from Aging report, informing managers about new reserves;
- Preparation of the supporting documentation for the submission on the request of the tax authorities; submission the documents to the tax interests, preparation documents for confirmation of export VAT;
- Stocktaking preparation, enter of the counting result, reporting on the differences. Follow up on the differences origin, recharge of the missing parts to the warehouse, preparation of the documents reflecting the inventoiry results;
- Communication with the bank of the technical issues; collection of the vat invoices from the bank;
- Keeping revenue recognition file & B&H documentation.
Qualifications:
- Master's Degree or equivalent - Accounting/Finance;
- Experience Requirements - 2-4 Years
- Knowledge of 1C, office programs, especially Excel functions and PIVOT tables
Additional Remarks:
- Very good knowledge of statutory accounting knowledge of 1S accounting system, good skills in Excel, ability to work under pressure & in overtime to be able to meet deadlines;integrity, transparency;
- Very good knowlede of Russian currency control regulations;
- Good English level;
- Work independency -50%. Readiness to work during holidays.
Salary- from 100,000 rubles + bonuses
Откликнуться на эту вакансию: Accountant for foreign exchange control
Предыдущая вакансия:
Вакансия № 18348908 на должность Бухгалтер от компании ProfiStaff в городе (населенном пункте) Мытищи