от компании (организации): Лаборатория Касперского в городе (населённом пункте): Москва, Россия
в отрасли экономики "Информационные технологии, интернет, телеком" → "Поддержка, helpdesk"
с заработной платой: по договоренности
Вакансия № 2985821 добавлена в базу данных сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Пятница, 13 сентября 2024 года.
Дата обновления вакансии № 2985821 на сайте Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье): Суббота, 21 сентября 2024 года.
Обращаем Ваше внимание, что на момент обращения к работодателю вакансия № 2985821 может быть уже занята. Администрация сайта Работа в Москве и Московской области (МО, Подмосковье) приносит извинения за доставленные неудобства.
Требования к опыту работы:
3–6 лет
Тип занятости:
полная занятость
График работы:
полный день
Дополнительные сведения о вакансии: Technical Support Engineer
Responsibilities:
- Providing expert level support to corporate customers
- Communicating with corporate customers via incident management system/email/phone
- Solving complex technical issues related to corporate Kaspersky Lab products in accordance to SLA and other internal processes
- Reproducing customers’ issues in local test environment
- Looking for workarounds and misconfigurations
- Working with internal bug-tracking, incident management, reproduction systems and environments
- Writing reports on your achievements
Mandatory:
- Degree in Engineering, Computer Science or relevant experience/expertise
- English language at least Upper Intermediate
- Knowledge in computer networking architecture and topology concepts, experience in design and implementation
- Good knowledge of Ethernet, IP, UDP and TCP protocols
- High proficiency with Linux platform and standard services: DNS, DHCP, networking, LVM, kvm, etc.
- Ability to travel to customer sites worldwide
- Good problem solving and troubleshooting skills, experience working as a support engineer
Advantage:
- Having a favorite Linux distributive and ability to explain the choice
- Linux certifications (RHCSA, RHCE, LPIC)
- Experience with mobile OS-s (iOS, Android) and/or Mobile Device Management
- Good knowledge of VMWare products for virtualization (ESXi, vSphere, etc)
- Experience in integration of Linux-based infrastructure with Microsoft environment (MS Exchange skills in particular)
- Knowledge of standard industrial communication protocols (Modbus TCP/IP, Profinet etc.)
- Good knowledge and experience in computer programming languages (Perl, Python, lua, C/C++)
- Understanding of X.509 and SSL in general
- Proficiency with mail or file servers’ infrastructure
- Knowledge in cyber security (threats, solutions, technology, methodology), willingness to learn and practice
- Knowledge of Kaspersky Lab B2B products - Kaspersky for Linux Mail Server, Kaspersky Anti-Virus for Linux File Servers
Откликнуться на эту вакансию: Technical Support Engineer
Предыдущая вакансия:
Вакансия № 2985803 на должность Оператор в сектор тестовых обзвонов от компании Тинькофф - работа из дома в городе (населенном пункте) Егорьевск